Ansvarligt Spil

ekstrabladetcasino.dk 

Ekstra Bladet navnet forpligter 

Hos ekstrabladetcasino.dk vil vi gerne have, at vores kunder bliver underholdt. Vi går meget op i kundetilfredshed og i at yde en effektiv og sikker service, som selvfølgelig overholder gældende lovgivning. ekstrabladetcasino.dk er forpligtet til at godkende ansvarligt spil som en politik for kundepleje og social ansvarlighed. Vi mener, det er vores ansvar, at sikre, at du nyder din oplevelse på ekstrabladetcasino.dk, og at du har adgang til information om de sociale og økonomiske skader, der er forbundet med udviklingen af et spilmisbrug.

Alder og myndighed

Kun myndige personer over 18 år kan åbne en konto og spille på ekstrabladetcasino.dk. ekstrabladetcasino.dk tager sit ansvar i denne henseende meget alvorligt. Vi kontrollerer verifikationsalder på alle spillere, der bruger betalingsmekanismer, der er tilgængelige for personer under 18 år, og vi udfører tilfældig aldersverifikationskontrol af spillere, der bruger andre former for finansieringsmekanismer. 

Bemærk at personer under 18 år vil miste deres tidligere gevinster og kan blive anmeldt til politiet.

Adgang til kundedata 

Som spiller hos os kan du let få adgang til dine tidligere transaktioner, udbetalinger og indbetalinger/overførsler. En spiller konto kan altid ses på 'Min Konto' siden hos ekstrabladetcasino.dk (herunder indsatser, gevinster og tab), ind- og udbetalinger og øvrige transaktioner i tilknytning hertil. Oplysningerne vil være tilgængelige i mindst 90 dage. 

Daglige, ugentlige og månedlige regulering af indskud 

ekstrabladetcasino.dk opfordrer alle spillere til at angive maksimumbeløb på spilkontoen på daglig, ugentlig eller månedlig basis. Beløbene kan revideres til enhver tid, men enhver forhøjelse træder først i kraft 24 timer efter anmodningen. Ekstra Bladet Casinos kundeservice hjælper med mere information om dette, men kan ikke ændre de beløb, som du selv har sat. Du kan skrive til kundeservice på support@ekstrabladetspil.dk.

Har du brug for at køle af? 

Skulle du få brug for en pause fra at spille, anvender vi self-exclusion, der kan aktiveres af spilleren under "Min konto" eller ved at kontakte kundeservice på support@ekstrabladetspil.dk. Selv-udelukkelse betyder, at din konto vil forblive lukket i en periode på minimum 7 dage og ikke genaktiveret under nogen omstændigheder i løbet af udelukkelsesperioden. Dette er den største forskel på en anmodning af standard kontolukning. En skriftlig anmodning (udløber efter din fastsatte tidsramme) er nødvendig før din kontogenåbning kan overvejes. 


ekstrabladetcasino.dk tillader også spillere at blokere adgangen til individuelle produkter.

Hvis du overvejer selv-udelukkelse, skal du huske at kontakte alle gambling-virksomheder, med hvem du har konti og bede om selv-udelukkelse hos dem også. Vi anbefaler, at der tages hensyn til installationen af software, der vil give dig mulighed for at blokere adgangen til internet-gamblingwebsites. Hvis du ønsker at udelukke dig selv fra spil på alle danske spilsites, kan du besøge ROFUS . Forkortelsen står for Register Over Frivillig Udelukket Spillere, og er Spillemyndighedens service som udelukker dig fra at kunne spille online. Vi anbefaler brug af ROFUS, hvis du har kontrolproblemer med spil online. Du kan udelukke dig selv midlertidigt, eller permanent. 

Ved brug af ROFUS skal du give udtrykkeligt samtykke til optagelsen i registret. Hvis du er blevet optaget i registret for selvudelukkede personer som endeligt udelukket, kan du til enhver tid, dog tidligst et år efter optagelsen i registret, anmode Spillemyndigheden om at blive slettet fra registret. 

Bemærk, at vi ikke ønsker at sende dig nyhedsbreve, mens du er udelukket, men vi modtager ikke information om din udelukkelse via ROFUS og kan derfor ikke fjerne dig fra vores e-mail database. Så hvis du gerne vil undgå at blive kontaktet under din udelukkelse, så kontakt kundeservice på support@ekstrabladetspil.dk.

ROFUS: https://rofusweb.spillemyndigheden.dk/

Vores kundeservice kan guide dig 

Vores medarbejdere i kundeservice modtager træning/information om spilleproblemer. Har du problemer med at kontrollere dit spil anbefaler vi dog, at du udelukker dig via Registeret Over Frivilligt Udelukkede Spillere, ROFUS, og søger professionel hjælp. 

Kontrol 

Mens de fleste spiller med det beløb, de har til rådighed, så kan spil blive et problem for andre. Det kan måske hjælpe at holde kontrollen, hvis du husker på følgende: 

- Spil skal være underholdende og skal ikke anses som en måde at tjene penge på 

- Undgå at indhente tab 

- Spil kun når du har råd til at tabe

- Hold styr på, hvor lang tid du spiller, og hvor meget du spiller for 

Hvis du har mistanke om, at du har udviklet et spilmisbrug, bør du stille dig selv følgende spørgsmål: 


1. Bliver du hjemme fra skole eller arbejde for at spille? 

2. Spiller du for at flygte fra en kedelig hverdag eller et ulykkeligt liv? 

3. Når du spiller og dine penge er ved at slippe op, føler du dig så desperat og vil spille igen så hurtigt som muligt? 

4. Spiller du til hver en krone er brugt op - også pengene til busrejsen hjem eller en kop kaffe? 

5. Har du nogensinde løjet for at skjule, hvor mange penge eller meget tid, du har brugt på spil?

6. Har venner, familie eller kollager stillet spørgsmål til dit spil? 

7. Har du løjet, stjålet eller lånt for at få penge til spil eller spillegæld? 

8. Er du uvillig til at bruge ”spillepenge” på andre ting? 

9. Har du mistet interessen for familien, venner eller andre fritidsinteresser? 

10. Når du har tabt et spil, føler du så, at du skal vinde de tabte penge tilbage så hurtigt som muligt? 

11. Vil du gerne spille, når du har skændtes med nogen, eller når du er frustreret, vred elle skuffet? 

12. Føler du dig deprimeret eller får du endda selvmordstanker pga. dit spil? 


Jo flere af ovenstående spørgsmål du kan svare ja til, jo større er risikoen for, at du har udviklet et misbrug af spil. 

Råd og vejledning 

Ønsker du at finde ud af, om du selv er i risikogruppen for at udvikle ludomani, kan du læse om typiske symptomer og evt. teste dig selv på denne side: http://www.frederiksberg-centeret.dk/ludomani-symptomer/ 

Eller læse nærmere på: http://ludomani.dk/. Her kan du ligeledes finde et center tæt på dig. 

Spillemyndigheden har i november 2016 lanceret app'en 'Mit Spil', der bl.a. indeholder en test, hvor kan svare på ni spørgsmål, og hurtigt få en indikation af, om du har et balanceret spilforbrug eller måske er på vej til at udvikle spilafhængighed. Appen er tilgængelig i App Store og Google Play. 

Hvis du vil have råd og hjælp fra professionelle rådgivere, kan du ringe til Center for Ludomani på tlf. 70 11 18 10. Rådgiverne lytter opmærksomt og opfordrer dig til at tale om dine problemer. Det kan være en lettelse at tale med nogen, og det er et vigtigt skridt mod at tage hånd om problemet. Linjen er åben døgnet rundt.

Mulig uautoriseret brug af din konto? 

Du kan gennemgå din aktivitet under "Min Konto" i "Mine Transaktioner" sektionen. Har du bemærket mulig uautoriseret brug eller aktivitet af din konto (såsom transaktioner, indsatser eller ændringer i dine personlige data, som du ikke selv har foretaget) skal det undersøges i samarbejde med Ekstra Bladet Casino. Dette kan dette være et tegn på uautoriseret brug af din konto. For flere oplysninger eller for at rapporterer din mistanke, bedes du kontakte vores kundeservice på support@ekstrabladetspil.dk øjeblikkeligt. Vi vil så gennemse sagen sammen med dig. 

Filtreringsprogrammer 

Som spiller kan du vælge at afskære din internetadgang til visse spillewebsites. Ekstra Bladet Casino henviser til http://internet-filter-review.toptenreviews.com/, der er en website med en oversigt over software udbydere, som giver spillere mulighed for at forhindre adgang til spillewebsites.